Accountmanager Jacqueline van het WSP: “Het is mooi om van toegevoegde waarde te kunnen zijn.”

accountmanager jacqueline

Wil je de hulp inschakelen van het WSP? Dan krijg je altijd direct een accountmanager als adviseur toegewezen. Dit is je vaste aanspreekpunt. Of je nu vragen hebt over instroom, scholing, uitstroom of andere personele vraagstukken: jouw adviseur geeft je het antwoord of wijst je de weg naar de juiste specialist. Jacqueline Musters is één van die adviseurs. Ze werkt al ruim 3 jaar met veel plezier als accountmanager bij het WSP via sociaal ontwikkelbedrijf WSD. In dit interview vertelt ze waarom ze zo trots is op haar baan.

Samenwerken voor het beste resultaat

Jacqueline: “Door als accountmanager voor het WSP te werken zorg ik ervoor dat vraag en aanbod van personeel op een goede, persoonlijke manier bij elkaar worden gebracht.” Dat doet ze door kennis van alle betrokken partijen met elkaar te bundelen. Ze gaat bijvoorbeeld in gesprek met het UWV, werkzoekenden, leerwerkbedrijven en gemeenten. “Door met elkaar samen te werken kunnen we altijd het best resultaat bereiken. Want: samen is altijd meer effectief dan alleen.”

Eén loket voor werkgevers in de regio

Als accountmanager begeleidt Jacqueline werkgevers die op zoek zijn naar personeel bij het vinden van geschikte kandidaten. “Het doel van het WSP is om alle werkgeversvragen te kunnen beantwoorden. Maar ik kan als accountmanager niet álle vragen zelf beantwoorden. Als ik een werkgever niet kan helpen, verwijs ik ‘m door naar de juiste specialist of instantie die dat wel kan. We streven ernaar om één loket voor alle bedrijven – groot en klein – in de regio te zijn.”

Naast haar dagelijkse werkzaamheden helpt Jacqueline graag mee met de organisatie van de vele (online) events van het WSP. “Ik denk bijvoorbeeld mee met de invulling en uitvoering van de Design Thinking-workshops op 5 en 13 november.”

Invloed van coronacrisis

“Ook in deze onzekere tijden plaatsen we nog steeds mensen bij werkgevers in Noordoost-Brabant. Daar ben ik trots op. Juist nu kunnen werkgevers én werkzoekenden wel een extra steuntje in de rug gebruiken. Ook het thema leren en ontwikkelen is de afgelopen tijd flink onder de aandacht bij kandidaten en werkgevers gebracht. Hieruit komen mooie initiatieven en kunnen we steeds meer mensen aan een baan helpen. Het is mooi om te merken dat ik daadwerkelijk van toegevoegde waarde ben voor werkzoekenden en werkgevers.”

“Juist nu kunnen werkgevers én werkzoekenden wel een extra steuntje in de rug gebruiken.”

Laat je maatje niet in de steek

Jacqueline vindt dat iedereen die wil, een kans moet krijgen om ook daadwerkelijk zijn of haar steentje bij te dragen aan de maatschappij. “Zoals men in het leger zegt: je laat je maatje niet in de steek. Zo vind ik dat wij er voor hen moeten zijn die het niet (zelfstandig) redden om de juiste (leer)werkomgeving te vinden en te behouden. Dat ik daar met mijn baan aan bij kan dragen, vind ik heel erg mooi.”

 


Heb je een vraag over werving en selectie? Het opleiden van personeel? Subsidies? Sociaal ondernemen? Of wil je gewoon even sparren? Met welk personele vraagstuk je ook zit: een deskundige accountmanager van het WSP helpt je in een persoonlijk gesprek verder. Onze helpdesk is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur via het telefoonnummer 085-1304062.

Neem contact op

Top