In gesprek met Goossens Wonen & Slapen over de succesvolle samenwerking met het WSP

Al ruim 65 jaar is het de missie van Goossens Wonen & Slapen om de ultieme woonbeleving voor iedereen toegankelijk te maken. Albert de Vlieg werkt sinds 2007 als warehousemanager voor Goossens en is in die rol regelmatig op zoek naar nieuw personeel. Sinds enkele jaren werkt hij daarvoor samen met Madelon Mudde, Accountmanager bij het WSP Noordoost-Brabant via Gemeente Meierijstad. In dit artikel vertellen ze alles over hun samenwerking. 

Albert over de samenwerking

Waarom heb je gekozen voor een samenwerking met het WSP?
Het Werkgeversservicepunt Noordoost-Brabant begeleidt doelgroepen die moeilijker zelfstandig aan het werk komen en brengt deze onder de aandacht bij eventuele werkgevers. Vanwege de beperkte instroom van nieuwe krachten, moest ik in 2019 eens op een andere manier gaan nadenken over personeel werven voor het warehouse van Goossens. Al snel kwam ik bij het WSP terecht: zij konden mij helpen om met alternatieve krachten mijn personeelstekort op te lossen.

Hoe ervaar je de samenwerking met het WSP?
Ik vind het een goede samenwerking. Steeds als het contact wat naar de achtergrond verdwijnt, blijven de accountmanagers vanuit het WSP contact zoeken. Zo blijft de samenwerking structureel en fijn.

Welke successen hebben jullie samen al behaald?
Dankzij de hulp van Madelon en het WSP hebben we nu een aantal gemotiveerde krachten in dienst met een super binding aan het bedrijf.

“Het WSP heeft mij geholpen om met alternatieve krachten mijn personeelstekort op te lossen.”

Blijf je in de toekomst gebruikmaken van de diensten van het WSP?
Absoluut! Het past goed bij Goossens als organisatie om mensen met een grotere afstand naar werk een kans te geven. Het WSP draagt bij aan de invulling hiervan.

Madelon over de samenwerking

Wat is jouw rol in de samenwerking met Goossens?
Vanuit mijn rol help ik geschikte kandidaten te koppelen aan Goossens. Ik wissel vaak met Albert van gedachten over kandidaten met een potentieel ‘Goossens profiel’. Inmiddels durf ik te zeggen dat ik een goed beeld heb van het type persoon dat hier past.  Dit maakt dat wij elkaar vaak weten te vinden.

Hoe ervaar jij de samenwerking?
Albert staat altijd open om te kijken naar een kandidaat die goed bij het bedrijf past. Ik vind de samenwerking hierdoor erg toegankelijk.

Waarom past Goossens zo goed bij het WSP?
De samenwerking met Goossens is prettig omdat zij ervoor openstaan om mensen net wat extra aandacht te geven als zij nog niet direct op het gewenste niveau mee komen. Bijvoorbeeld bij mensen die de taal nog minder goed beheersen. Een goede werkhouding is het allerbelangrijkst volgens Albert. Vanuit Goossens zijn ze bereid een stapje extra voor iemand te zetten. Dat vind ik mooi om te zien.

Welke successen hebben jullie samen al behaald?
Er zijn al meerdere mensen succesvol via onze samenwerking aan de slag gegaan bij Goossens. Goossens kent veel afdelingen met meerdere vakdisciplines. Ook hierin kunnen wij met gemak beschikbare werkzoekenden met Goossens in contact brengen. De huidige samenwerking zijn we dan ook nog steeds aan het uitbreiden.

 


Heb je een vraag over werving en selectie? Het opleiden van personeel? Subsidies? Sociaal ondernemen? Of wil je gewoon even sparren? Met welk personele vraagstuk je ook zit: een deskundige accountmanager van het WSP helpt je in een persoonlijk gesprek verder. Onze helpdesk is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur via het telefoonnummer 085-1304062.

Neem contact op

Top